AMBITIE

Op OBS Roombeek mogen kinderen kind zijn. Wij bieden kinderen een betekenisvolle, uitdagende leeromgeving, waarin ze zich ontwikkelen tot zelfstandige mensen die verantwoordelijkheid kunnen nemen en hun eigen keuzes kunnen maken.
Het team van OBS Roombeek gaat voor groei van het kind: groei in sociaal emotionele ontwikkeling en groei in prestaties. Het geeft kinderen de ruimte te groeien in hun talenten.

We willen dat kinderen: leren leren, leren communiceren en leren hun eigen geluk te organiseren.

Aan de basis hiervan van ligt welbevinden en betrokkenheid!

GROEI

De kernwaarde van OBS Roombeek is GROEI:

• Op OBS Roombeek geloven we dat iedereen zich het beste ontwikkelt in een veilige omgeving die gekenmerkt wordt door een respectvolle en tolerante houding naar elkaar en waar gewerkt wordt met passie en plezier.
  • Op OBS Roombeek geven we elkaar de ruimte om te groeien. Iedereen ontwikkelt zich immers op een eigen unieke wijze.
  • Op OBS Roombeek laten we daarom kinderen vooral ook kind zijn!

LEREN

Je gaat naar school om te leren en dat leren houdt volgens ons nooit op! Wij geloven dat een positieve leercultuur de sleutel is tot groei en dus tot succes.

• Op OBS Roombeek willen we dat kinderen leren leren: dit betekent dat kinderen op OBS Roombeek al op jonge leeftijd keuzes leren maken, uitgedaagd worden om iets nieuws te leren in een betekenisvolle, uitdagende schoolomgeving. Door leren zichtbaar te maken, vergroot het eigenaarschap en de motivatie.
  • Op OBS Roombeek leren we kinderen communiceren: als je kunt reflecteren op je eigen handelen en je eigen leerproces en ontwikkeling, kun je een vervolgstap zetten.
  • Op OBS Roombeek leren we dat je je eigen geluk kunt organiseren. Als je het stuur in handen neemt, ben je zelf verantwoordelijk voor je doen en laten; voor je eigen leven. Jij neemt de beslissingen en jij bepaalt wat er gebeurt.
  • En: heb je hierbij iemand nodig, dan weet je waar je die hulp kunt vinden.

Hoe doen we dat?

OBS Roombeek is een gecertificeerde PBS school. PBS staat voor Positive Behavior Support. PBS is het fundament van onze school. Het zit in het DNA van de school.

OBS Roombeek is een gecertificeerde VIER KEER WIJZER school. VIER KEER WIJZER biedt veel mogelijkheden tot het maken van eigen keuzes en het ontdekken van eigen talenten, het stimuleert het onderzoekend en ontdekkend leren.